Przejdź do głównej zawartości

Świąteczne wypieki

Mamy dzisiaj Niedzielę Zmartwychwstania Pańskiego, czyli pierwszy dzień świąt wielkanocnych i zarazem najważniejsze święto w ciągu roku. Należy je odpowiednio uczcić, dlatego upiekłam trochę ciast i chciałabym wam je pokazać :)

Po pierwsze BABKA Z KRÓWKAMI
Babki z krówkami nie robiłam po raz pierwszy, a jednak coś mi nie zagrało. Czy to źle? Nie do końca. Udało się wybrnąć z tej sytuacji. Na początek może przepis.

Składniki:

  • 200 g margaryny
  • 1,5 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 125 ml ajerkoniaku
  • 200 g kruchych krówek
  • szczypta soli
  • 5 jajek
Krówki pokroić i obsypać odrobiną mąki. Pozostałą mąkę, proszek do pieczenia i sól wymieszać. Margarynę utrzeć z cukrem. Dodawać po 1 jajku, wlać ajerkoniak i dodawać po łyżce mieszanki z mąką. Wsypać krówki i delikatnie wymieszać łyżką. 
Piec 40 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.


Ten przepis zawsze mi wychodził. Ale tym razem popełniłam błąd. Nie jestem do końca pewna jaki, może to była wina krówek, może dałam za dużo ajerkoniaku, może słabo rozgrzany piekarnik. W wyniku tego właśnie niewiadomego błędu, wszystkie krówki opadły mi na dno formy. Pozostałe ciasto się upiekło, a z krówek powstało coś jakby polewa. Także sytuacja opanowana. :)


SERNIK

Sernik piekę na kruchym spodzie. Wychodzi on dosyć rzadki, ale dzięki temu jest puszysty i delikatny po upieczeniu. Przepis:

Składniki na ciasto:

  • 1 kostka margaryny
  • 3 żółtka
  • 125 g cukru
  • 80 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 cukier waniliowy
Mąkę, proszek do pieczenia, cukier i cukier waniliowy wymieszać. Dodać żółtka, posiekaną margarynę i zagnieść ciasto. Włożyć na 30 minut do lodówki. Rozwałkować i wyłożyć na spód blachy

Składniki na masę serową:
  • 1 kg twarogu w wiaderku
  • 3 jajka
  • 400 g cukru
  • 1 budyń śmietankowy
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • sok z 1 cytryny
  • 125 ml oleju
  • 250 ml mleka 
  • 3 białka
Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym, dodać twaróg, budyń, mąkę ziemniaczaną, mleko, olej, sok z cytryny. Wymieszać mikserem i wyłożyć na ciasto. Piec 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Wyłożyć na ciasto ubitą pianę z białek i piec jeszcze 15 minut.



ROLADA Z JABŁKAMI

Biszkopt na roladę robiłam tak jak TUTAJ
Nadzienie zrobiłam z mocno podgrzanych prażonych jabłek i dodanej do nich galaretki cytrynowej. Zamieszałam do rozpuszczenia i zostawiłam do wystygnięcia. Ot cała filozofia :)


MAZURKI

Zrobiłam dwa mazurki, jeden cytrynowy a drugi kajmakowy. Szybkie i bardzo proste w wykonaniu.

Przepis na kruchy spód:
Składniki
  • 200 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 150 g masła
  • 1 jajko
Mąki cukry i masło posiekać. Dodać jajko i zagnieść ciasto. Rozwałkować, wyłożyć na blachę, nakłuć widelcem i wstawić do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na 20 minut. Wystudzić.

CYTRYNOWY (przepis z kotlet.tv)

Składniki:
  • 1 cytryna
  • 0,5 szklanki wody
  • 0,5 szklanki cukru
  • 150 g mascarpone
  • 100 g białej czekolady
Do garnka wsypać cukier i wlać wodę, wrzucić obrana i pokrojoną w plastry cytrynę. Gotować 30 minut aż będzie szklista. Cytryny można wyjąć na papier, by je odsączyć lub układać w lekkim syropie.
Ser wymieszać z dwiema łyżkami syropu z cytryn i roztopioną w kąpieli wodnej czekoladą. 
Posmarować kruchy spód kremem a na wierzchu ułożyć cytryny. Schłodzić.




KAJMAKOWY

Najprostszy ze wszystkich. Posmarowałam kruchy spód dżemem z czarnej porzeczki. Na to wyłożyłam masę kajmakową. 




BARDZO SERDECZNIE WSZYSTKIM ŻYCZĘ WSZYSTKIEGO NAJSŁODSZEGO :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

DIY: rękawiczki

Dla odstresowania po dzisiejszym dniu, wzięłam do ręki igłę i nitkę. No i powstał nowy post :) Pamiętacie jeszcze DIY: czapki?? Jeżeli tak, to się cieszę, jeżeli nie to  KLIKNIJ TUTAJ  by sobie przypomnieć :) Piszę o tym dlatego, że dzisiejszy post wiąże się właśnie z tamtym. No bo co zrobić ze skrawkami swetra, gdy już uszyliśmy sobie czapkę? Wyrzucić? O nie! Spójrzcie co można zrobić używając podstawowych narzędzi krawieckich, czyli igły, nitki i nożyczek oraz rękawów, które pozostały po poprzednim eksperymentowaniu.  Wystarczy odmierzyć swoją dłoń lub tak jak ja zrobiłam, rękawiczkę w zeszłego roku. Wycinamy kształt jaki chcemy otrzymać i zszywamy, oczywiście na odwrotnej stronie. Potem już tylko wywijamy i mamy cieplutkie rękawiczki na zimę :) Prawda, że nie warto nigdy niczego marnować? :)

BIRTHDAY MEMORIES

Bardzo dawno mnie tu nie było, ale nie zrezygnowałam z bloga. :) Dzisiejszy post odnosi się do niedawno przeze mnie obchodzonych urodzin. Chciałabym jeszcze raz podziękować wszystkim przybyłym, oraz wszystkim tym, którzy o mnie pamiętali.:) Dostałam przecudowny torcik, który "piekli", moi ukochani współlokatorzy. Był i szampanowy toast. Dostałam też to cudo, które do mnie akurat pasuje idealnie. Nigdy nie mogłam znaleźć idealnego, oryginalnego przepisu na muffinki. Teraz już nie muszę daleko szukać. :) No i prezent najważniejszy, który dostaję cały czas, czyli ogrom wsparcia i miłości ♥ ♥ A już niedługo zapraszam na posty ze świątecznymi wypiekami :)